EMPLOYER BRAND & TALENT MANAGMENT

Τι είναι το Employer Branding και γιατί είναι σημαντικό για μια επιχείρηση;

Η έννοια του Employer Brand εντοπίζεται για πρώτη φορά την δεκαετία του ΄90 και βρίσκει μέχρι και σήμερα μεγάλη απήχηση στο χώρο των social media. Στην ουσία το Employer Branding είναι μια διαδικασία προώθησης της επιχείρησης, στην επιθυμητή ομάδα-στόχο, την ομάδα δηλαδή που μια επιχείρηση χρειάζεται και θέλει να προσελκύσει, να προσλάβει και να διατηρήσει. Κάπου εδώ μπαίνει και η έννοια του Talent Management. Αλληλένδετες έννοιες με εκείνη του Employer Band, η έννοια του Talent Management αφορά επίσης μια διαδικασία, την προσέλκυση δηλαδή και την πρόσληψη των κορυφαίων εκείνων ταλέντων τα οποία θα οδηγήσουν την εταιρεία στην επίτευξη του επιχειρηματικού της σχεδίου.
Κάθε εταιρεία έχει το δικό της Employer Brand. Λόγω αυτού κάθε επιχείρηση σηματοδοτεί εκείνο που οι υποψήφιοι περιμένουν, μαθαίνουν και εν τέλη κερδίζουν από εκείνη. Το Employer Brand είναι κάτι σαν την ταυτότητα της εταιρείας δηλαδή.
Όσο η ψηφιακή εποχή εξελίσσετε η προσέλκυση ταλέντων γίνεται όχι μόνο πιο δύσκολη αλλά και πιο σημαντική. Αυτό σημαίνει οτι ο σύγχρονος κόσμος του HR θα πρέπει να κατευθυνθεί προς νέες τεχνικές και κυρίως να προχωρήσει σε κατεδάφιση της παλιάς διαδικασίας πρόσληψης.

Ποια είναι τα βήματα για την δημιουργία Employer Brand

1. Σωστή Στόχευση Ταλέντων
Πρωταρχικό μέλημα για την προσέλκυση των κατάλληλων υποψηφίων είναι η δημιουργία «προφίλ ταλέντων». Το «προφίλ ταλέντων» θα πρέπει να καθορίζει με σαφήνεια τα χαρακτηριστικά εκείνα και τις δεξιότητες οι οποίες απαιτούνται για κάθε θέση εργασίας όπως επίσης και τα κίνητρα που θα κινητοποιήσουν τους ιδανικούς υποψηφίους. Η καινοτομία για παράδειγμα αποτελεί πιθανότατα δέλεαρ για έναν μηχανικό.
Έτσι, δίνεις την δυνατότητα στον υποψήφιο να γνωρίζει εξ αρχής κατά πόσο του ταιριάζει η εν λόγω θέση πριν ακόμη υποβάλει το βιογραφικό του.

2. Διαφοροποίηση από τον Ανταγωνισμό
Στην μάχη για την κατάκτηση των ταλέντων δεν αρκεί απλώς μια επιχείρηση να είναι καλή, πρέπει επίσης να εντοπίζει και να φανερώνει τα χαρακτηριστικά εκείνα που την διαφοροποιούν από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα. Πρέπει δηλαδή να καθορίσει ένα μοναδικό Employee Value Proposition.

3. Τήρηση των υποχρεώσεων του Brand
Η διατήρηση της καλής φήμης της επιχείρησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από την ποιότητα της εμπειρίας που παρέχει στο ανθρώπινο δυναμικό. Πολλές είναι οι επιχειρήσεις εκείνες οι οποίες επικεντρώνονται στην προβολή τους κατά το στάδιο της προσέλκυσης των υποψηφίων, αγνοώντας τις μετέπειτα εμπειρίες των εργαζομένων.

4. Τέλος, Αξιοποίηση των Δεδομένων
Το HR διαθέτει πλέον στοιχεία που του επιτρέπει όχι απλά να καταγράφει την απόδοσητου προσωπικού αλλά πολύ περισσότερο να προβλέπει αποτελέσματα και να διαχειρίζεται κινδύνους. Οι επιχειρήσεις εκείνες οι οποίες αξιοποιούν σωστά τα διαθέσιμα δεδομένα έχουν προβάδισμα τόσο στη διαδικασία προσλήψεων όσο και στην ανάπτυξη ηγεσίας.

Στόχος των παραπάνω είναι ένας: H αύξηση του αριθμού των ποιοτικών υποψηφίων.